סריגה כדרך חיים

סריגה כדרך חיים

סריגה, התחביב החביב שלך, זמן האיכות האישי, החברה הטובה ומרגיעה , כן זו- הוכחה כמורידה לחצים, משרה הרגשה טובה על הגוף והנפש, משפרת ריכוז וקשב ותורמת לאיכות החיים. סריגה, כך סבורים רופאים ונוירולוגים ברחבי העולם היא תרגול היוגה של ימנו.

ההשפעות החיוביות של סריגה על איכות חיינו ונפש האדם אינן מפתיעות את החוקרים האקדמיים בתחומי הרפואה, המוח והמדיטציה. עצם החזרתיות של הידיים בהתוויית לולאה אחר לולאה בקצב אחיד ורוטיני כמעט ללא השקעת מחשבה, למעשה מרפה את המוח, משחררת ממחשבות מיותרות, ומייצרת מצב תודעתי חדש, נקי ויציב. כך, באופן מפליא בזמן שאתם סורגים, אתם נותנים לידיכם תפוסה מלאה מחד, וחופש מוחלט לתודעתכם מאידך.

החשיבות של מדיטציה ותרגול יוגה גברה בשנים האחרונות, במיוחד לאור העלייה בקצב החיים והמתחים שמשרה המציאות העכשווית בעולם המערבי. אולם, תרגול מדיטציה ויוגה יכול להיתפס לעיתים כבלתי מונגש לקהל הרחב וכמותאם רק לפלחים מסויימים באוכלוסייה. מכאן, חוקרים רבים החלו לחקור תחומים נוספים מהם ניתן לינוק את אותו ערך המופק מתרגול מדיטציה ויוגה, אשר כה נחוץ לאדם ולשיפור מצבו הנפשי ואיכות חייו.

מחקרים מראים כי סריגה, כמו גם תפירה, אריגה, רקמה ומלאכות יד דומות נוספות, מפתחות מיינדפולנס (תעדעה מתבוננת), ומצאו הרבה מן המשותף למדיטציה. במהלך מדיטציה ועבודת סריגה או רקמה נמצא כי בדיוק אותם אזורים במוח הפוכים לפעילים. ההשפעה החיובית של מדיטציה בדמות סריגה על בריאות האדם ושיפור יכולותיו הנפשיות הוכחה יותר מפעם אחת, כך למשל בסקר מקוון שבוצע ביותר מ- 4,000 סורגים מרחבי העולם, גילו שסריגה תורמת בהפגת מתחים והרפיה, מסייעת במימוש עצמי ופיתוח יצירתיות, ואף גילו כי לעיתים אצל סורגים רבים חווים הרגשת האושר בזמן הסריגה, הרקמה או ביצוע כל מלאכת יד דומה אחרת.

עיסוק בסריגה לפחות 3 פעמים בשבוע הוכח כמפחית רמת חרדה באופן משמעותי. מנהג זה היה ידוע עוד בימי קדם כעיסוק נשי לצורך הרגעת והרפיית הגוף והנפש והענקת תחושת איזון בחיים.

התחילו לסרוג ותרגישו שינויים חיוביים בתחומים שונים בחייכם.

ראשית, מצבכם הנפשי ישתפר ופתרון משברים פסיכולוגיים יגזול פחות משאבים נפשיים.

שנית, מיינדפולנס, קשב וריכוז יהפכו לחברה הכי טובה שלכם ויהוו חלק ניכר מחייכם.

שלישית, תשפרו את היכולות המוטוריות העדינות שלכם, דבר שיקל עליכם בביצוע מטלות .מורכבות, שלפני כן נהגתם לוותר עליהן

רביעית, היצירתיות שבכם תעלה פלאים ותפתיע אתכם ברגעים בלתי צפויים.

חמישית, ההערכה העצמית שלכם תשתפר ותגיע לגבהים חדשים, מה שיעלה גם את רמת הביטחון העצמי שלכם.

שישית, מידת הסבלנות וההתמדה שלכם תשתפר, ודבר לא יוכל להוציא אתכם מהאיזון והשלווה הפנימית של גופכם.

שביעית, הזיכרון, מהירות הקליטה ופעילות המוח שלכם ישתפרו משמעותית, תוכלו לבצע פעילויות שונות מהר יותר.

התחושות, החוויות שנוצרות כתוצאה מפעילות הסריגה, ההשפעות החיוביות הינן ייחודיות לעולם מלאכת היד והסריגה ואין דומה להן. מדענים וחוקרים רבים מאמינים שסריגה לא רק שמשפרת את איכות החיים, אלא גם תורמת להארכת החיים עצמם ומסייעת לנשים בגיל מבוגר לשמור על אורך חיים בריא הן במישור הפיזי והן במישור הנפשי. בעזרת סריגה ניתן להתגבר על דיכאון וחרדה, ולעבור תקופות קשות ומשברים בעזרת תחביב שהופך להיות ישועה מהפכנית, שנמצא ממש מתחת לאף, במקרה שלנו, ממש בידיים שלך.

עדיין לא סורגת? מהרי לשפר את איכות החיים שלך וליהנות מאינספור השפעות חיוביות על חייך שתתחילי להרגיש כבר מהלולאה הראשונה.

השאר תגובה

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

שירות לקוחות

אנו זמינים בטלפון מיום א׳-ו׳ 04-8667680