איך לתמחר עבודת היד?

איך לתמחר עבודת היד?

עצות לתמחור עבודת היד

 העוסקים במלאכת יד רבים שואלים, איך לתמחר עבודות היד שלהם?
איך לתמחר את הזמן והמאמץ שהושקעו בתהליך היצירה?
הנה כמה עצות מאשלי מרטינו מאתר craftsy.com

1.ראשית, נתחיל במחקר שוק מלאכות היד, מה טווח המחירים של מה שאתם מוכרים?
בדקו אתרים כמו אטסי, מרמלדה מרקט, קבוצות בפייסבוק ותראה באילו מחירים מוצרים דומים נמכרים כרגע.
זכרו, שעצם העובדה שמוצר רשום ב-300 שקל לא אומר שהוא יימכר במחיר הזה. בדקו את זהות המוכר והתגובות עלו, בדקו אם פריטים אלו נמכרו אצלן לאחרונה. למרות שלא ניתן לראות את המחיר שבו נמכר פריט, אבל אם למוכר יש חנות מלאה בפריטים יקרים וללא מכירות, המחירים של המוצרים שלו גבוהים מדי.
ברגע שתכירו את המחירים של מוצרים דומים במלאכה שלכם, תוכלו להבין באיזה טווח מחירים אתם יכולים לתמחר את המוצרים שלכם בהצלחה רבה. 
באופן אידיאלי, אתם אמורים להיות מסוגלים לתמחר את המוצרים שלכם ממש באמצע הטווח המחירים האלו. חריגים יכולים להיות אם אתם משתמשים בחומרים באיכות גבוהה יותר או שיש משהו באמת ייחודי במלאכה הספציפית שלכם.
עם זאת, אם אתם חדשים בתחום בה אתם נמצאים ויש הרבה חנויות אחרות בחוץ, אנו מציעים לקבוע מחירים מעט מתחת למחיר הממוצע כדי למשוך יותר אנשים, להגדיל את המכירות ולהעלות מחירים דרך לקוחות חוזרים .


2. עלות החומרים למלאכת היד
עלות החומרים משפיעה על היכולת לקבוע מחיר הוגן לעבודה שלכם ולהפיק את הרווח הגבוה יותר. עדיף לקבל מחירים כמה שיותר אטרקטיביים עבור חומרים לעבודות היד שלכם. עשו כמיטב יכולתכם לקנות את החומרים בכמויות גדולות וכך, כלקוחות עסקיים, תוכלו לקבל אצלנו בגדיל מחירים סיטונאיים עבור רוב החומרים שלכם (לקבלת פרטים עבור לקוחות עסקיים בררו בחנויות גדיל). ככל שהמחירים שאתם משלמים עבור החומרים נמוכים יותר, כך ההזדמנות שלכם להרוויח גדולה יותר.


3.איך לתמחר את הזמן? 
זהו הגורם הקשה ביותר בתמחור מוצרי מלאכת היד שלכם. אנו מכירים הרבה אומנים שגובים 30 שקל לשעה עבור זמנם. אם אתם רק מבצעים עבודה ולא קונים חומרים ​​, תשלום לפי שעות יעזור לכם לקבל מחיר הוגן.
אבל, אם אתם גובים 30 שקל לשעה כשאתם עושים עבודות בית וצופים בטלוויזיה, אנו לא בטוחים ש-30 שקל לשעה יעזרו לכם לקבוע מחיר הוגן בשוק. האם אתם באמת עובדים בצורה היעילה ביותר אגב ביצוע כמה משימות יחד?
אתם מבין רבים מאיתנו עושים עבודות יצירה כמו רקמה או סריגה במהלך מה שהיינו אומרים "זמן פנוי" ועלות לזמן פנוי היא 0.00 ש״ח לשעה.
חלקנו עושים עבודות סריגה בזמן שהילדים שלנו רצים מסביבנו, בין בישולים או דיבורים ושיחות עם חברים או עם הכלב בטיול. קשה מאוד לקבל הערכה מדויקת של כמה זמן אנו מקדישים לפרויקט מסויים. כמו כן, חלקנו יוצרים מהר יותר מאחרים.

לדוגמה:
סורגת ברכה : מבלה 5 שעות בסריגה של אפודה לתינוק, עלות החומרים 15 שקל.
מחיר הפרויקט: 165 שקלים


סורגת יעל : משקיעה 3 שעות בסריגה של אפודה לתינוק, עלות החומרים 15 שקל.
מחיר הפרויקט: 105 שקלים


סורגת ברכה תתקשה מאוד למכור את האפודה שלה ב-165 שקל אם יש אפודות אחרות הנמכרות ב-105 שקלים.
ברכה עלולה להסתכל על עבודתה של יעל ולחשוב שהיא מזלזלת בשוק, כשלמעשה ברכה פשוט איטית יותר מיעל .
סורגת יעל עובדת מהר מאוד , אז אם יעל הייתה מחשבת את המחיר לפי הזמן פלוס חומר, הייתה פוגעת באומנים רבים כי כל המוצרים שלה היו במחירים נמוכים מהשוק.

אנו ממליצים לברכה להקדיש זמן לחקר שוק כדי לברר בכמה נמכרים אפודות לילדים ולתמחר בהתאם. יעל יכולה לבצע מחקר שוק גם ולהעלות מחיר טיפה. לאחר ששתיהן תערכנה חקר שוק, שתיהן יכולות להצליח בכך שתתמחרנה את האפודות שלהן בטווח של 130-135 שקלים.


אם אתם אומנים שעובדים ללא הפסקה בסטודיו שלכם כדי ליצור פריטים למכירה, אז מעקב אחר כמה זמן אתם מבלים בפרויקט יעזור לכם לקבוע מחיר הוגן. אבל אם אתם אומנים שמבצעים ריבוי משימות תוך כדי יצירה, אתם עלולים בסופו של דבר לבקש יותר מדי עבור הזמן שלכם ולתמחר גבוה מידי עבור המוצר שלכם.

לסיום, הנה כמה נוסחאות למציאת מחיר שוק הוגן בעבודות מלאכת היד.


מחיר א: עלות החומרים + 30 שקל לשעה שהושקעה
מחיר ב: עלות החומרים כפול 4 
מחיר ג: ממוצע בין שני המחירים, מחיר א + מחיר ב חלקי 2
השווה את מחיר ג למחקר השוק שעשית והתאם בהתאם
 
לדוגמה,
 דנה סורגת תיק 5 שעות, חומרים בשווי 30 שקל.
מחיר א: חומרים 30 ש״ח + 5 שעות כפול 30 ש״ח לשעה = 180 ש״ח
מחיר ב: חומרים 30 ש״ח כפול 4 = 120 ש״ח
מחיר ג: ממוצע בין שני המחירים (120+180)/2= 150 ש״ח


דנה צריכה להיות בטווח של מחיר השוק ההוגן עבור הפריט שלה.
אם 150 שקל גבוה מדי לאומת אומנים אחרים בשוק, אז  דנה משלמת יותר מדי על חומרים או שהיא עובדת לאט יותר מיוצרים אחרים. אם 150 שקל זה נמוך מדי, קצב עבודתה של דנה מהיר יותר מאחרים, או שיש לה מחירים טובים מאוד על החומרים. מומלץ להעלות או להוריד קצת את המחיר כדי לתת מחיר הוגן בשוק ולתמוך בבעלי המלאכה האחרים בתחום שלכם.
תודה מצוות גדיל,

המאמר נכתב על בסיס הניסיון של אשלי מרטינו מאתר craftsy.com
כתבו לנו,  כיצד אתם מתמחרים את המוצרים מעבודות היד שלכם?

השאר תגובה

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

לקוח עסקי?

צור קשר לקבלת הנחה

שירות לקוחות

אנו זמינים בטלפון מיום א׳-ו׳ 04-8667680